woensdag 14 september 2011

Verwaaid op het Wad

5 september
Een mooie zonnige dag vandaag met veel wind.

We maken een  wandeling door het duinlandschap naar het dorp. Op de boulevard vinden we een leuk tentje om te “lunchen”.

Over het strand lopen we terug naar de haven.

6 september
Op Wangerooge loopt er vanaf de veerboot een treintje naar het dorp. Het treintje gaat dwars door het kwelderlandschap.

Deze spoorverbinding is voor het eiland belangrijk. Alle passagiers en goederen van en naar het dorp maken van deze trein gebruik. Een andere vorm van transport is er niet. In het dorp is dan ook een heus station (Kehre Wieder) die qua afmeting enigszins buitenproportioneel overkomt.

7 september
Vandaag een heuse storm! In de Duitse Bocht waar we net over gekomen zijn staat nu een windkracht 10 – 11 met 5 meter hoge golven. Dus we zijn blij dat we hier liggen. Je waait van de steiger en de boulevard ligt er verlaten bij.

Toch gaan we lekker uitwaaien en daarna gezellig borrelen bij Henk en Lia aan boord.

8 september
We maken een lekkere fietstocht in de wind naar de oostkant van het eiland. Op de terugweg drinken we in het legendarische café “Pudding” een kop koffie.

9 september
Omdat vandaag de wind afgenomen is varen we samen met de “Hestia” van Henk en Lia door naar het 17 mijl verder gelegen Spiekeroog. Ook de zeehondjes zwommen met ons mee. Altijd weer geweldig om over het wad te varen. Om ca. half twaalf meren we af.

Het is een heel mooi groen eiland met een bijzondere natuur. Aan de Noordzeekant  fantastische slufter landschappen. We hopen dat de foto’s voor zich spreken.

’s Avonds gaan we in het liefelijke dorpje ijs eten met Henk en Lia.

10 september
Onze tocht voert vandaag onder Langeoog door over 2 wantijen naar Baltrum. Ook nu varen we samen op met de “Hestia”.Het is prachtig weer en Kees komt lekker tot rust in de hangmat.

En ’s middags komt Henk gezellig een biertje drinken.We genieten van een prachtige avondwandeling over de nieuwe boulevard die hier wel erg civieltechnisch overkomt.

11 september
Henk en Lia nodigen ons uit op de koffie en trakteerden ons op overheerlijke taart.
En vanmiddag hebben we weer feest met taart want Bas verraste ons met een zeer spontaan bezoek. We mochten hem om 14.00 van de veerboot halen!

Wat een geweldig weerzien en heerlijk om hem weer in de armen te kunnen sluiten.

Eerst uitgebreid aan boord bijbabbelen.

Natuurlijk met z’n drieën nog een mooie wandeling maken op Baltrum.

12 september
Om half zeven al uit de veren want we hadden met vriend Henk afgesproken om te gaan wadlopen.

Juist Bas is voor deze activiteiten gauw enthousiast te krijgen en vraagt ons honderd uit over onze wad-ervaringen. De eindbestemming is een betonning op het wantij.

Na een gezellig ontbijt met warme broodjes uit de oven en veel koffie hebben we al weer zin in een wandeling. Heerlijk om dat zo samen Bas  te kunnen delen.

Na de lunch moeten we helaas weer afscheid nemen want de veerboot vertrekt om ca. 14.00. Wat hebben met z’n drieën genoten  van deze 24 uur!

13 september
De hele avond en nacht heeft het gestormd en ook de rest van de dag blijft de wind stevig doorstaan (West 8-9). Zelfs de havendam stroomt door de verhoging over en de golven hebben vrij spel in de haven.

De Jacoba danst op de golven maar met een paar extra lijnen moet het goed gaan.

Ook al liggen we verwaaid, het weerhoudt ons er niet van er op uit te trekken.